کیف پول‌های موبایلی

28 دی 1401

کیف پول موبایلی

کیف پول موبایلی، اپلیکیشنی امن برای ذخیره اطلاعات مالی و دارایی فرد همچون کارت‌های اعتباری، حساب‌های بانکی، اطلاعات شهروندی و حتی گواهینامه‌های رانندگی است که بر روی دستگاه‌های هوشمند موبایلی نظیر اندروید، آیفون نصب می‌شود و امکان ذخیره پول، انجام دادن تراکنش‌های بانکی و غیربانکی و دسترسی به تاریخچه‌ی تراکنش‌های مالی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

هایپر اپلیکیشن واید به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا یک کیف پول موبایلی داشته باشند .

علاوه بر ویژگی هایی که در بالا ذکر شد با حذف کارت و کارت خوان ، پرداخت موبایل به موبایل بدون تماس تا شعاع 50 متر را تجربه کنند.

امروزه کاربران به کمک کیف پول موبایلی‌ خود طیف گسترده ای از خدمات روزمره را از قبیل انتقال وجه، پرداخت خلافی، عوارض سالانه، قبوض انرژی، خرید آنلاین مواد غذایی، بلیط هواپیما، رزرو هتل و … را به سهولت انجام می‌دهند.

با داشتن کیف پول موبایلی واید، دیگر نیاز به حمل پول نقد و حتی کارت نیست و تنها با داشتن این هایپر اپلیکیشن بر روی موبایل هوشمند خود میتوانید به امور روزمره خود بپردازید. این هایپر اپلیکیشن علاوه بر موارد ذکر شده امکان استعلام خلافی، پلاک‌های فعال، گواهینامه، نمره منفی گواهینامه، کارت و سند خودرو، پاسپورت و ممنوع الخروجی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

کاربران برای راه‌اندازی کیف پول شخصی خودشان می‌بایست نرم‌افزارموبایلی دلخواه خود را از فروشگاه‌های موبایلی همانند (گوگل پلی، اپ استور، مایکت، کافه بازار و…) نصب نمایند و پس از ارائه اطلاعات موردنیاز ثبت نام خود را تکمیل کنند سپس کیف پول شخصی ایجاد شده توسط نرم‌افزار را از طریق درگاه اینترنتی یا کارت بانکی شارژ کنند.

حال فقط کافی است که در زمان پرداخت هر تراکنش بانکی یا غیربانکی گزینه پرداخت از کیف پول را انتخاب نموده و در کسری از ثانیه پرداخت خود را کامل نمایید. کیف پول موبایلی اطلاعات حساب شما را در پایگاه داده خود ذخیره می‌کند تا شما در هنگام پرداخت آنلاین، نیازمند تکمیل هیچ فرمی نباشید.

کیف پول‌های موبایلی برای امنیت بیشتر مشتریان خود، امکان تعریف رمز را ارائه می‌دهند که با تعریف رمزعبور هیچ فردی به جز مالک کیف پول امکان دسترسی به اطلاعات حساب را نخواهد داشت.

فناوری‌‌های انتقال وجه در موبایل‌ها و کیف پول‌های موبایلی

کیف پول موبایلی از قابلیت‌هایی همچون بلوتوث، وای فای و NFC برای انتقال پول استفاده می‌کنند تا به صورت ایمن، انتقال وجه از حساب شما به پذیرندگان پول (فروشندگان کالا یا خدمت) را انجام دهد.فناوری‌های مورد استفاده موبایل و کیف پول‌های موبایلی درحال حاضر شامل موارد زیر می‌شوند:

  • کیوآرکد یا QRcode : بارکدهای دو بعدی ماتریسی هستند که اطلاعات پرداخت را در خود بصورت تصویر ذخیره می‌کنند، در این روش اطلاعات خرید از طریق اسکن بارکد به موبایل ارسال شده و با تایید پرداخت امکان پرداخت از کیف پول میسر می‌شود. 
  • ارتباطات میدان نزدیک (NFC) : NFC فناوری سخت افزاری است که به دو دستگاه هوشمند اجازه می‌دهد تا با استفاده از سیگنال‌های الکترومغناطیسی به هم متصل شوند و اطلاعات پرداخت و کارت بانکی را انتقال دهند. برای اتصال و تکمیل پرداخت می‌بایست هر دو دستگاه در فاصله‌ی حداکثر 4 سانتی متری از یکدیگر قرار بگیرند.
  • انتقال امن مغناطیسی (MST): MST همان فناوری استفاده شده در دستگاه‌های کارتخوان مغناطیسی است که اطلاعات کارت‌بانکی را در حین کارت کشیدن در دستگاه کارتخوان می‌خواند. در این مدل، موبایل اطلاعات رمزنگاری شده کارت را در خود ذخیره نموده و با استفاده از مغناطیس بر روی دستگاه‌های کارتخوان بانکی پرداخت را انجام می‌دهد.
  • پرداخت به روش واید: این پرداخت روش نوینی است. در این نوع پرداخت دیگر نیازی به کارت و کارت خوان وجود ندارد و تنها با استفاده از موبایل خریدار و فروشنده، پرداخت می‌تواند تا شعاع 50 متری انجام شود.

منابع:

https://www.investopedia.com/terms/d/digital-wallet.asp

https://www.investopedia.com/terms/m/mobile-wallet.asp

دانلود اپليکيشن وايد